نهال انگور ماری

نهال انگور ماری

نهال انگور ماری  

مشخصات :

همه ی نهال های نهالستان برگ سبز جز ارقام اصلاح شده می باشند . کلمه اصلاح شده به معنی این می باشد که این نهالها ( نهالهای اصلاح شده ) زود رس تر از بقیه ارقام و باردهی در سال اول کاشت و باردهی بالا خواهند داشت . برای برخورداری از کیفیت بالای محصول بایستی همان سال اول همه ی محصولات نهال انگور ماری را از نهال جدا کنید . محصولات این نهال بسیار بازار پسند می باشد .

از این رو قابل توجه باغداران که این نهال برای کشت بهترین و مناسب ترین رقم می باشد . همچنین بدلیل باردهی بالایی که دارد باعث سوددهی زیادی خاوهد شد . همه ی نهالهای نهالستان برگ سبز دارای لیبل و شناسنامه می باشند . که این خود به تنهایی کیفیت نهال هارا تضمین می کند . این نهال باردهی تجاری خود را از سال 4 کشت به بعد شروع می کند .

همانطور که گفته شد این نهال باردهی بالایی دارد و این باردهی به بالای 25 تن در هر 10000 متر مکعب می باشد . فاصله کاشت این نهال در اراضی شیبدار یا دارای شیب ملایم متغییر است . یه همین دلیل اگر بخواهیم فاصله کاشت نهالهارا به طور کلی بیان کنیم اینگونه خواهد بود :3*2 الی 3*3  متر . 

باید به ازای هر 40 -50 نهال انگور یک گرده افشا نمناسب این نهال کاشته شود تا باردهی بالای این نهال را مشاهده فرمایید . مناسب ترین زمان کوددهی این نهال از فصل پاییز تا فصل زمستان می باشد که این زمان مهمترین بخش رشد این نهال می باشد . یعنی اگر در این زمان کوددهی شود بهرین رشد را خاهد داشت . از جمله کودهایی که این نهال به انها برای رشد نیازمند است : کود ازت – پتاسیم – منیزیم – کلسیم می باشد .

 کود دهی :

مناسب ترین زمان کوددهی این نهال از فصل پاییز تا فصل زمستان می باشد که این زمان مهمترین بخش رشد این نهال می باشد . یعنی اگر در این زمان کوددهی شود بهرین رشد را خاهد داشت . از جمله کودهایی که این نهال به انها برای رشد نیازمند است : کود ازت – پتاسیم – منیزیم – کلسیم می باشد . این کودها برای تشکیل برگها و سخت تر شدن شاخسار ها و تنه مناسب هستند .  میزان آبیاری به آب و هوا و منطقه کشت این نهال بستگی دارد .

این نهال مقاومت کمی در برابر گرما های شدید دارد  . و به همین دلیل باید در مناطقی با تابستان ها بسیار گرم آبیاری عمیق تر و بیشتر انجام شود . به همین دلیل گفته می شود که ابیاری در مناطق مختلف و با توجه به شرایط اب وهوایی قابل تغییر است .

معمولا در فصل تابستان برای هرروز 1 لیتر آب و در بهار برای هرروز نیم لیتر آب مناسبترین مقدار آبیاری می باشد . خاکهایی که اسیدیته یا نمکی باشند برای این نهال مناسب نیستند . خاکهایی با زهکشی مناسب که سبک هم باشند .  از بهترین خاکها برای کشت این نهال می باشند . خاک شنی از جمله خاکهای مناسب کشت این نهال است .

هرس کردن از جمله نیازهای حیاتی همه نهال های نهالستان برگ سبز می باشد . اگر این نهال هر ساله و در زمان معین هرس شود باردهی و کیفیت محصول بالا خواهد رفت . البته این کار باید به دست متخصصین این کار انجام شود تا به بهترین نحو ممکن صورت گیرد . 

شرایط محیطی :

نهال انگور ماری مقاومت خوبی در برابر سرما دارد و می تواند تا دمای 20- را تحمل کند . اما این در حالی است که زمستان بادهای شدیدی نداشاه باشد . زیرا در این شرایط به اندام های هوایی نهال اسیب می خورد .  

آفات و بیماری ها :

سوسک ها : لارو ها و سوسک های بالغ با تغذیه از ریشه ها و برگها باعث اسیب رسیدن به نهال می شوند .  

شاپرک قهوه ای : این حشرات تخم گذاری خود را برروی برگها و یا میوه ها انجام می دهند و بعد حشرات کوچکتر بعد از بیرون امدن از تخم ها از بافتهای نهال تغذیه خود را شروع می کنند . در طی این فعالیت ها نهال دچار عفونت می شود . 

افت ساقه خوار : این آفت مرکز ریشه ها و شاخسار ها و تنه را برای فعالیت های خود انتخاب کرده و از انها تغذیه می کند . در نتیجه ی این فعالیتها در نهایت نهال خشک شده و از بین می رود . 

لیست ارقام نهالها :

سایر اراقام انگور

  • نهال انگور
    نهال انگور شرابی
    نهال انگور شانی
    نهال انگور سیاه سردشت
    نهال انگور شامپاین
    نهال انگور یاقوتی
    نهال انگور شاهانی
    نهال انگور شانی کردستان
    نهال انگور ترکمن 4
    نهال انگور سوییت شاپر

شما خریداران محترم به منظور خرید نهال انگور ماری و همینطور دریافت لیست ارقام نهالها و قیمت نهالها میتوانید به نهالستان برگ سبز مراجعه نمایید و یا با شماره های 09104101070 , 09143338362 تماس حاصل فرمایید.(خرید نهال با تخفیف )

مدیر
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *