نهال گلابی فورل

شما خریداران محترم به منظور خرید نهال  گلابی فورل و همینطور دریافت لیست ارقام نهال ها و قیمت نهال ها میتوانید به نهالستان برگ سبز مراجعه نمایید و یا با شماره های 09104101070 , 09143338362 تماس حاصل فرمایید. (خرید نهال با تخفیف)

مشخصات:

میوه این رقم نهال گلابی دارای پوست سرخ و معطر و طعم شیرین و پر آب می باشد . به همین دلیل به آن گلابی پوست قرمز نیز گفته می شود . محصول این نهال اواخر فصل تابستان می رسد . گلهای گلابی فورل بعد از میوه های هسته دار شکوفا می شوند . میوه ها اندازه ای بزرگ دارند . این نهال بسیار پربار می باشد . جزو ارقام نادر و تجاری می باشد . اولین بار در کشور امریکا پدیدار شد . این رقم نهال گلابی طرفداران زیادی بین باغداران دارد . از خواص و فواید درمانی این رقم می توان به: بهبود برای هضم غذا , جلوگیری از نفس تنگی و … اشاره کرد . دارای برگهای مسطح با حاشیه های دندانه دار است که هم زمان با گلهایش پدیدار می شود . ارتفاع نهایی این نهال حدودا 29 متر می باشد . شاخه های آن بی خار می باشند .

نهال گلابی فورل

نهال گلابی فورل

شرایط محیطی:

این رقم نهال گلابی در سرمای 19- درجه سانتی گراد مقاومت خوبی از خود نشان می دهد . اما گلهای این رقم نهال در دمای 2- درجه از بین می رود . بهترین مکان برای کاشت این نهال مناطق دارای آب و هوای مرطوب و یا نیمه مرطوب می باشد . نسبت به خشکی از تحمل متوسطی یرخوردار است . برای محصول دهی نیاز سرمایی در حد متعادل دارد . باید بطور منظم آبیاری شود و هنگام رشد در هفته 1 بار آبیاری کافیست. این نهال باید در معرض نور مستقیم آفتاب کاشت شود .

ارقام نهال گلابی:

-گلابی فورل

-گلابی شینگو

-گلابی کوشیا

-گلابی پرتقالی

خاک:

در خاکهای شنی سبک با زهکشی مناسب رشد بهتری دارند . اما در خاکهای سنگین و خیس مقاومت خوبی از خود نشان نمی دهند .

بیماریهای نهال گلابی:

ازجمله بیماریهای نهال گلابی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیماری آتشک: توسط باکتری Erwinia amylovora  درنقاط کثیف ایجاد می شود . و سبب از بین رفتن برگها و گلها و شاخه ها می شود . و درصوررت ایجاد روی ساقه ها سبب تغییر رنگ میوه ها می شود .

لکه قارچی: این بیماری سبب کاهش رشد نهال گلابی و میوه آن می شود .

لکه سیاه: این بیماری هم روی برگها و هم روی میوه ها تاثیر می گذارد . وسبب ایجاد درز روی میوه ها می شود .

گلابی فورل

گلابی فورل

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *