نهال انگور پیکامی

نهال انگور پیکامی یکی از ارقام بومی بوده و دارای طعمی شیرین نیز میباشد نهالستان برگ سبز تولید کننده بهترین نهال انگور این استان میباشد در این نهالستان سایر انگور های زیر موجود میباشد تمامی انگور ها دارای گارانتی دوساله میباشد .

  • نهال انگور
    نهال انگور شرابی
    نهال انگور شانی
    نهال انگور سیاه سردشت
    نهال انگور شامپاین
    نهال انگور یاقوتی
    نهال انگور شاهانی
    نهال انگور شانی کردستان
    نهال انگور ترکمن 4
    نهال انگور سوییت شاپر
نهال انگور پیکامی

نهال انگور پیکامی

مشخصات :

نهال انگور پیکامی از بهترین انگورهای موجود در کشور است . این نهال دارای میوه های آبدار و شیرین و البته بی دانه می باشد که به رنگ زرد متمایل به سبز است . همه ی نهالهای نهالستان برگ سبز اصلاح شده  می باشند . و از سال اول کاشت باردهی خودرا شروع می کنند . اما باردهی تجاری این نهال از سال 3 الی 4 کاشت به بعد شروع می شود . چالگود های الن نهال باید به اندازه 1* 1 باشد البته این اندازه در خاکهای غیر حاصلخیر می باشد و در خاکهای خوب می تواند کمتر از این اندازه باشد . 

این نهال مقاومت کمی نسبت به گرما دارد . بطوری که در اب و هوای گرم نهال به ابیاری عمیق تری نیاز پیدا می کند . یکی از نکات قابل توجه که در امر رشد و پرورش این نهال وجود دارد نور افتاب به اندازه – آبیاری – کوددهی و هرس کردن می باشد . 

هرس کردن می تواند سبب افزایش رشد این نهال شود . قطع شاخسار ها و برگها از جمله نقاطی هستند که باید هرس شوند . در سال اول کاشت به دلیل استحکام یافتن ریشه ها باید روزانه 3 الی 4 بار آبیاری شود . در سالهای بعدی برای هر هکتار زمین کشاورزی 3 الی 6 متر مکعب آبیاری نیاز است . کودهای مورد نیاز این نهال کودهای فسفات و پتاسیم هستند که برای استحکام شاخه ها و برگها نیازمند هستند . خاکهای سبکی که زهکشی مناسبی داشته باشند بهترین خاک برای کشت این نهال می باشد . خاکهای شنی بهترین خاک برای این نهال است . 

شرایط محیطی :

نهال انگور پیکامی نیاز سرمایی بین 100 الی 400 ساعت دارد . این ساعات باید در دمای 6- درجه گذرانده شود . بطور کلی این نهال در مناطق گرم تا معتدل بهترین رشد را خواهد داشت . اما از طرفی هم مقاومت خوبی در برابر سرما دارد .این رقم نهال انگور که در نهالستان برگ سبز موجود است .  بیشترین دمای سرمایی که این نهال می تواند تحمل کند دمای 19- الی 20 – درجه سانتیگراد می باشد .  اما ابن نهال نباید در مناطقی با زمستان های بسیار سرد کاشته شود زیرا به اندام های هوایی این نهال اسیب می رساند . پس باید در این مناطق در اواخر فصل زمستان کاشته شود . همچنین در مناطقی با زمستان هایی با آب و هوای گرم تر می توانید در فصل پاییز هم این نهال را بکارید . 

آفات و بیماری ها :

شته مو – زنجرک ها – کنه ها – خرگوشها و موشها – نماتد ها از جمله بیماریهایی هستند که نهال انگور می تواند به ان منجر شود .

شته مو: این آفت از ریشه این نهال تغذیه کرده و سبب ایجاد گره یا غده می شود .  

زنجرک ها : این آفت برگها را سوراخ کرده و از شیره آنها تغذیه می کند . پیچ خوردیگی برگها و عوض شدن رنگ برگها به رنگ مایل به قرمز از علایم حمله این آفت به نهال می شود .

کنه ها : این افت همانند نماتد ها از برگها تغذیه می کنند . در اثر این تغذیه برگها به رنگ مایل به قهوه ای در می آیند . 

خرگوشها و موشها : این حیوانات تنه و برگها را مورد اسیب قرار می دهند  و  پوسته و برگهارا زخم می کنند . در طی این زخمها نهال دچار عفونت قارچی می شود . 

نماتد ها : این افت به برگها متصل می شود از انها تغذیه می کند . آفت نماتد سبب تشکیل گره روی ریشه نهال می شود که این امر سبب پاییین امدن رشد نهال می شود .  

نهال انگور پیکامی

نهال انگور پیکامی

لیست ارقام نهالها :

-انگور ماری 

-انگور ریش بابا

-انگور شاهانی

-انگور شانی

-انگور فخری

انگور عسگری

-انگور کندوری

-انگور پیکامی

شما خریداران محترم به منظور خرید نهال انگور پیکامی و همینطور دریافت لیست ارقام نهالها و قیمت نهالها میتوانید به نهالستان برگ سبز مراجعه نمایید و یا با شماره های 09104101070 , 09143338362 تماس حاصل فرمایید.(خرید نهال با تخفیف )

ویرایش مدیر

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *