نهال بادام شمشیری

شما خریداران محترم به منظور خرید نهال بادام شمشیری و همینطور دریافت لیست ارقام نهالها و قیمت نهالها میتوانید به نهالستان برگ سبز مراجعه نمایید و یا با شماره های 09104101070 , 09143338362 تماس حاصل فرمایید. (خرید نهال با تخفیف)

مشخصات:

این رقم بادام شبیه چشم انسان می باشد . دارای میوه شیرین و کشیده می باشد . بیشتر از 51 سال عمر اقتصادی ندارد . جزو ار قام بازار پسند و تجاری و کمیاب می باشد . بدلیل باردهی بالای آن طرفداران زیادی بین باغداران دارد . بدلیل پوست سخت بودن این بادام دارای وزن بیشتری (حدود 4 گرم )می باشد . میوه این رقم نهال بادام دارای رنگ قهوه ای تیره می باشد . بلندی نهایی این درخت به حدود 7 متر می رسد . گلهای این رقم بسیار دیر شکوفا می شوند .

حدود سه سال بعد از کاشت شروع به میوه دهی می کند . بومی کشور ایران می باشد . رنگ گلهای این نهال اغلب صورتی و یا سفید رنگ می باشد . بهترین موقع جهت کاشت این رقم بادام آخر فصل پاییز می باشد . و در مناطقی که دارای زمستانهای سرد می باشد , کاشت آخر همان فصل انجام می گیرد .

شرایط محیطی:

نهال بادام شمشیری در دماهایی بین 10 تا 20 درجه بهترین رشد را دارد . این رقم نهال بادام همانند بقیه ارقام نیاز سرمایی بین 100 تا 600 ساعت دارد . این نهال می تواند تا دمای 19- درجه سانتی گراد را تحمل کند . به شرطی که این سرما بطور ناگهانی صورت نگیرد .

آفات و بیماری ها:

این نهال مقاومت خوبی در برابر آفات دارد . بیماری هایی که نهال بادام می تواند به آن مبتلا شود:

بیماری غربالی: مسبب اصلی این بیماری باران های شدید که باعث خیس شدن بیش از حد نهال می شود که به تدریج سبب برگ ریزان و جدا شدن میوه ها از شاخسارها می شود .

آفت زنبور مغز خوار: این آفت به میوه ها حمله کرده و با تخم ریزی سبب ریزش میوه ها می شود .

آفت سرشاخه خوار: این آفت با اتصال به شاخه های جوان یا پوسته تنه از برگهای جوان تغذیه می کنند .

بادام شمشیری

بادام شمشیری

لیست ارقام نهال بادام:

-نهال بادام شمشیری

-نهال بادام شکوفه

-نهال بادام مامایی

-نهال بادام آذر

-نهال بادام اسکندر

-نهال بادام حریر

-نهال بادام تونو

ویرایش مدیر