نهال  زیتون

نهال زیتون یکی از ارقام بسیار تجاری میباشد این نهال مناسب جهت کنسرو و روغن کشی و مناسب صادرات است . این نهال مقاوم به سرما و محصولی بازار پسند است پایه رویشی و درختیبا تاج گرد است . نهالستان برگ سبز این نهال را بصورت عمده و خرده عرضه میکند مشتریان گرامی که قصد خرید این نهال را دارن میتوانند این نهال را از نهالستان برگ سبز بصورت مستقیم و بدون واسطه از مدیر نهالستان جناب : مهندس رضا میرزایی با شماره تماس 09104101070 _ 09143338362 خریدی مطمعن و بدون دغدغه انجام دهند . ( خرید زیتون با تخفیف )

نهال زیتون

نهال زیتون

خواص درمانی

خواص درمانی زیتون بی نظیر است . در قران خداوند به زیتون سوگند یاد میکند، زیرا این میوه زندگی بخش و سلامت بخش است.

پزشکان در شمارش مزایا و فواید این میوه همه مشترک الرای هستند. شاید حکمت های بسیاری در این میوه نهان است که به تحقیق و کاوش بیشتر نیاز دارد.

بر ان شدم که خانم های خانه دار نیز از این موهبت یعنی کاشت درخت زیتون برخوردار باشند و به آسانی باعچه منزل را به این میوه مقدس اختصاص دهند تا افراد خانواده شان به اسانی از محصول خوب ان برخوردا شوند. زیتون علاوه بر سلامتی برای زیبایی پوست نیز حائز اهمیت است.

برای کسانی که منزلشان حیاط داشته باشد، میتوانند براحتی به کشت زیتون بپردازند برای کسانی که آپارتمان نشین هستند، بالکن مکان مناسبی است برای کسانی که پشت بام بی مصرف و عاطل باطل دارند در صورت ایزوله نمودن بخشی و استفاده از سینی گلدان میتوانند به اسانی چندین درخت زیتون را در انجا کشت داده و تمام اهل خانواده در طول کل سال از محصول ان بهره مند شوند و با کنسرو کردن ان در اب نمک تمام سال از این نعمت به وفور بهره مند شوند زمین های مساعد کشت زیتون ، زمینهایی هستند که خاک نرم ورسی و شنی هواخور داشته و پ . های خاک بالاتر از هفت نباشد

روش کاشت هسته زیتون

زمان کاشت هسته زیتون بستگی به میزان گرما محیط دارد . مقداری زیتون رسیده را برداشته و هسته ها را از گوشت ان جدا کرده .

بهترین راه این که انها را میل بفرمایئد بعد هسته ها را در ظرفی تو گودریخته شستشو دهید . بعد هسته ها را زیرافتاب گرم و داغ خشک نمائید تا هیچونه قارچی روی هسته زیتون ها ایجاد نشود.

خاستگاه درخت زیتون سرزمین ایران می باشد . این درخت ده تا پنج هزار ساله بوسیله یونانیان از خاستگاه اولیه اش ایران به یونان و دیگر کشورهای مناطق مدیترانه برده و کشت وتکثیر شد. زیرا اب و هوای مدیترانه برای رشد این گیاه مانند ایران کاملا مساعد بود .

شهرستان ساوه سالی با هفت صد و پنجاه هزار تن تولید محصول زیتون یکی از مهمترین تولید کنندگان زیتون ایران می باشد .

البته امیدوارم از این زیتون هایی که تولید میشود در سطح شهر و مغازه ها نیز یافت شود و همه شهروندان به ان دسترسی داشته باشند .

نهال زیتون

نهال زیتون

ضد عفونی

برای احتیاط این دانه ها را به چند شکل میتوانید ضد عفونی نمائید. حتما باید دانه های رسیده زیتون را برای کاشت انتخاب نمائیدتا جوانه تولید شود.برای ضدعقونی کردن زیتون از قارچ و افت ها میتوانید انها را در مایع سرکه ریخته با دست تکان داده بعد انها را شستشو داده و برای کاشت استفاده نمائید.

سرکه قارچ ها را از بین میبرد ولی روش بهتر استفاده از روش حرارتی است که نه تنها قارچها را از بین میبرد بلکه انگلهای احتمالی را نیز از بین برده و هسته میتواند بشکل مناسب رشد نماید و از گزند قارچ و انگلها در امان باشد.
برای حفاظت هسته مورد نظر از خطر قارچ و آفات دیگر میتوان ان را بمدت 15 دقیقه .درقابلمه شیشه ای کمی مرطوب درداردرون محفظه فر اجاق گاز و یا درمیکرووله در 160 درجه قرار داد. در قابلمه نباید سفت بسته شود. بعد از مرحله قارچ کشی دانه ها برای رشد در خزانه اماده میشوند.

قبل از کاشت

میتوان قبل از کاشت چند ساعت دانه ها را در اب تصفیه شده خیساند تا برای کاشت مقداری مرطوب باشند. بطور مثال میتوانند با این روش سی چهل جوانه زیتون به شکل تک تک در قوطی های کوچک خالی ماست. پرورش دهید و این مجموعه خزانه زیتون شما را تشکیل میدهند.

یعنی برای هر جوانه به یک قوطی خالی کوچک ماست نیازمند هستید. البته گلدان های پلاستیکی به قطرسه چهار سانتی متری نیز در گلفروشی ها یافت میشود که برای این کار مناسب هستند .ولی باید برای تهیه ان مقداری هزینه صرف نمائید.

ولی این قوطی های خالی کوچک ماست هزینه ای در بر ندارند. . در هر قوطی کوچک ماست فقط یک دانه کاشته میشود. نوک هسته باید رو به بالا باشد تا دانه بخوبی رشد نماید. قوطی ها را با مقداری خاک رسی و شنی پر کرده بعد هسته زیتون را در عمق نیم و یا یک سانتی متر قرار میدهیم.

نهال زیتون

نهال زیتون

آبیاری نهال درخت رزیتون

قوطی های ماست محتوی دانه شما باید مرتب مرطوب باشد ولی نباید خیلی خیس باشد تا هسته زیتون دچار پوسیدگی و خفگی نشود. برای همین منظور از ظروف خالی اسپره وار ( برای این منظوراز ظروف شیشه پاک کن خالی که دارای دگمه و بخش اسپره هستند استفاده کنید)برای آبیاری ملایم و تدریجی استفاده کنید.

تا همیشه خاک روی دانه مرطوب شده و رطوبت بتدریج به هسته برسد. کافی است فقط با نوک انگشت خاک را لمس نمائید. اگر در این بررسی انگشت شما مرطوب شد. میتوانید مطمئن شوید که به ابیاری نیاز ندارد.

نکات آبیاری نهال درخت زیتون

هر روز میتوانید با این بازرسی به میزان رطوبت خزانه تان اگاه شوید و به موقع انها راآبیاری کنید. خزانه جوانه ها را در مرحله جوانه زدن نباید کود دهید.

بعد از گذشت دو ماه میتوانید از کودهای مایعی بسیار بسیار رقیق شده هفته ای یکبار برای کود دهی خزانه استفاده کنید. جوانه ها بعد از دوسال با کودهای شامل برگ های خشک شده هفته ای یک بار کوددهی میشوند . به مدت چهار تا شش هفته و یا کمی بشتر جوانه ها ظاهر میشوند.

بعد از اینکه جوانه ها رشد کرده و سر زدن لازم است محل این جوانها تغییر یابد. برای این منظور از گلدانهای مناسبی استفاده میشود و به تعداد خزانه باید گلدان تهیه نمائید.

نگهداری نهال درخت زیتون

این جوانه ها را با خاک با احتیاط از قوطی ماست در اورده و کافی است که با انگشت کمی قوطی ماست را فشار دهید تا این گیاه اولیه با خاک و ریشه براحتی خارج شود. احتیاط لازم است تا ریشه های طرد شکسته نشوند.

هر گلدان را با مقدار کافی خاک رسی شنی اماده کرده و در میان خاک گلدان را با دست گود . کرده و این جوانه رشد یافته همراه با خاک که به شکل یک کاموا کلاف شده است را در وسط گلدان به آرامی قرار داده و اطراف ان را با خاک بشکل ملایم می پوشانید و آنرا ابیاری کرده و دربخش اقتاب گیر حیاط منزل قرار میدهید.

همانطور که گفته شد در مراحل رشد باید این گیاه را مرطوب نگه دارید تا خوب رشد کند. بعد از مدتی که درختچه ها خوب رشد کردند .و دو ساله شدند میتوانید انها را به باغچه منزلتان بخش افتاب گیر انتقال داده .و بروش اولیه یعنی اینکه دقت فرمائید ریشه ها به هیچ وجه اسیب نبینند.

خواص زیتون در پیشگیری از بیماری های قلبی

زیتون سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع تک زنجیره ای به نام اولئیک اسید می باشد و می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری کند. روغن زیتون، همچون خود زیتون دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب غیر اشباع تک زنجیره ای است که در کاهش فشار خون و جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی نقش دارد.

نحوه عملکرد

زمانی که رادیکال‌های آزاد باعث اکسید شدن کلسترول در بدن می‌شوند، اتفاقات متعددی رخ می‌دهد. رگ‌های خونی آسیب می‌بینند و چربی در شریان‌های بدن انباشته می‌شود.

همه این موارد شرایط سکته قلبی را فراهم می‌کند. مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زیتون سیاه از اکسیداسیون کلسترول جلوگیری می‌کنند و می‌توانند مانع نارسایی‌های قلبی و سکته‌های قلبی شوند.

علاوه بر این، زیتون غنی از ترکیبات فنولی نظیر هیدروکسی تیروزول است که همانند یک ماده ضد انعقادی عمل می‌کند و به این صورت احتمال ایجاد لخته‌های خون را کاهش می‌دهد.

خواص زیتون برای لاغری و کاهش وزن

زیتون به دو صورت به کاهش وزن کمک می کند. نخست از طریق چربی های موجود در زیتون و دیگری به علت نقش زیتون در افزایش میزان هورمون سروتونین می باشد.

در مورد اول تحقیقات دانشمندان که در سال ۲۰۱۱ به چاپ منتشر شده است .نشان داده است که افرادی که در رژیم غذایی خود بیشتر از دیگر غذاهای چرب از زیتون و روغن زیتون استفاده می نمایند.

نسبت به دیگران میزان افزایش وزن در آنها کمتر بوده است. محققان بر اساس نتایج این پژوهش چنین نتیجه گرفتند .که این خاصیت زیتون در پیشگیری از افزایش وزن به علت وجود میزان زیادی از اسیدهای چرب غیر اشباع تک زنجیره ای در آن می باشد.

در واقع پیوندهای موجود در این نوع چربی راحت‌تر شکسته می‌شوند. و مانند دیگر انواع چربی در بدن انباشته نمی‌شود.

خرید

روش درخواست خرید محصول از نهالستان برگ سبز : برای خرید شما میتوانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با شماره زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره :09104101070 شماره :09306363005 به مدیریت مهندس رضا میرزایی.

و همینطور شما خریداران محترم به منظور خرید نهال و همینطور دریافت لیست ارقام نهال ها و قیمت نهال ها میتوانید به نهالستان برگ سبزمراجعه نمایید و یا با شماره های 09144101070,09143338362 تماس حاصل فرمایید.(خرید نهال با تخفیف)

نهال زیتون
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *