نهال درخت چنار

نهال درخت چنار در آب و هوای معتدل و نسبتاً سرد رویش دارد و جزء گونه‌های رطوبت پسند محسوب می‌گردد. به علت نوع ریشه‌ آن، خاک های نسبتاً ریز بافت، عمیق آبرفتی با رطوبت متعادل و زهکشی خوب را می پسندد و رشد آن ها در خاک های کم‌عمق، سنگلاخی، قلوه سنگی متراکم، درشت بافت و آهکی محدود می‌‌گردد.( خرید نهال با تخفیف )

نهال درخت چنار را میتوانید از نهالستان برگ سبز بصورت عمده و خرده برای مشتریان عرضه کنید . مشتریان گرامی که قصد خرید نهال را دارن میتوانند این نهال را از نهالستان برگ سبز بصورت مستقیم و بدون واسطه از مدیر نهالستان : مهندس رضا میرزایی با شماره تماس 09104101070 خریداری کنند .

نهال درخت چنار

نهال درخت چنار

شما خریداران محترم به منظور خرید نهال توت  و همینطور دریافت لیست ارقام نهال ها و قیمت نهال ها میتوانید به نهالستان برگ سبز مراجعه نمایید و یا با شماره های 09104101070 , 09143338362 تماس حاصل فرمایید. (خرید نهال با تخفیف)

نهالستان برگ سبز عرضه کننده انواع نهالهای مثمر و غیر مثمر و البته اصلاح شده می باشد .

این نهالستان امکان ارسال نهال به همه نقاط کشور را فراهم کرده است . از جمله شهرهای تهران – مازندران – یزد – اصفهان – شیراز و … .

روش درخواست خرید محصول از نهالستان برگ سبز : برای خرید مطمعن  شما میتوانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید( خرید نهال  )

بمدیریت:مهندس رضا میرزایی

شماره تماس: 09104101070-09306363005

شماره دفتر:09143338362 ـ 04445230022

نهال درخت چنار

نهال درخت چنار

مشخصات درخت چنار:

نهال درخت چنار ساقه و تنه چنار دانه زاد اسوار استوانه ای و نسبتا پرچوب است. شاخه ها از ارتفاع معینی از تنه منشعب می شوند و تاج درخت را بوجود میآورند در حالی که ساقه درختان شاخه زاد چنار معمولا باریک و بلند و گاه کج و معوجند و با بالا رفتن سن درخت تنه اش صاف میشود.

ارتفاع این درخت به 30متر میرسد و تنه اصلی معمولا تا انتهای تاج ادامه می یابد.

برگها متناوبند و 7-5 لوب عمیق دارند.گاه برگهای شاخه های جوان دارای 3لوب هستند. پهنک برگ پنجه ای ست و سطح خارجی آن در جوانی پوشیده از کرک است. دمبرگ در قاعده متورم است .

آب و هوا: درخت چنار در هوای معتدل و کمی سرد نظیر ارتفاعات البرز و شمیرانات رشد خوبی دارد. چنار بسیار آب دوست است ودر مکان هایی که جوی آب از کنار آن میگذرد تهویه ریشه های آن بخوبی صورت میگیرد و رشد سریعی دارد.

نهال درخت چنار

نهال درخت چنار

شرایط محیطی :

فاصله مناسب جهت کاشت قلمه ها درزمین مورد نظر 20-15سانتی متر میباشد. فاصله دو ردیف نهالکاری از یکدیگر حدود 120 سانتی متر باشد.خاک مناسب برای کاشت نهال چنار مخلوطی از ماسه ،خاکبرگ به همراه کود دامی پوسیده است. هنگام کاشت نهال باید گودال گودال مناسبی به ابعاد 80در80در80 در خاک های سنگین و 50در50در60 در خاک های سبک حفر نمود.

برای آن که درختانی با تاج مناسب و زیبا داشته باشیم هنگام کاشت نهال ها در حاشیه خیابان ها باید 4تا5 متر میان آن فاصله بگذاریم .اگر نهال ها با فاصله کم کاشته شوند تاج درختان در آینده فرم طبیعی خود را نخواهد داشت.جوانه انتهایی نیز در شکل فرم آتی تاج درخت نقش مؤثری دارد.

اگر جوانه انتهایی باقی بماند در آینده درختی خواهیم داشت با ارتفاع زیاد و تاج کوچک امااگر جوانه انتهایی نهال را در ارتفاع 2/2تا5/2 متری قطع کنیم تاج درخت در ارتفاع 2 متری تشکیل می گردد.بعد از کاشت بایستی آبیاری نهال ها به طور مرتب صورت گیرد.در روز های خنک هر7تا10 روز ودر روزهای گرم تر هر5تا7 روز یک بار بایست نهال ها را آبیاری نمود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *