نهال پالونیا معمولی

پالونیا معمولی

پالونیا معمولی

مشخصات:

پالونیا معمولی دارای چوب سبک میباشد که جنبه اقتصادی دارد . گلهای این رقم پالونیا معمولی در اواسط فصل بهار بصورت خوشه ای شکوفا می شوند . پالونیا معمولی گلهای معطر به رنگ سفید-آبی دارد . این رقم نهال پالونیا دارای برگهای بسیار بزرگ به شکل قلب می باشد .

پالونیا معمولی دارای عمر بیش از 299 سال می باشد . این درخت دارای جنبه زینتی می باشد . خوشه های ایستاده گل این رقم نهال دارای رنگ ارغوانی می باشند .جزو درختان سایه دار می باشد . بلندی این نهال به 9 الی 26 سانتی متر می رسد . از چوب این رقم نهال برای مصارف نجاری , الوار و تهیه ذغال و … استفاده می شود .

شرایط محیطی:

این رقم نهال نسبت به آبیاری زیاد از مقاومت خوبی یرخوردار می باشد .  گرمای زیاد سبب از بین رفتن گیاه می شود . پالونیا معمولی مناسب کاشت برای انواع خاک با زهکشی مناسب می باشد . در خاک شور مقاومت چندانی ندارد . این رقم نهال اوایل کاشت احتیاج به آبیاری منظم روزانه به 5 لیتر آب احتیاج دارد . و کم کم این نیاز بیشتر شده و روزانه به 29 لیتر تغییر میکند.

اگر بطور منظم آبیاری نشود سبب نابودی نهال می شود .پالونیا معمولی در مقابل سرما از مقاومت خوبی برخوردار می باشد . برخی گونه های این نهال در دمای بالاتر رشد خوبی دارند ولی برخی از آنها در دماهای پایین تر از رشد کمتری برخوردار می باشند .این رقم نهال مقاوم به خشکی می باشد.

دما:

 دمای محیطی که پالونیا در آن کاشت میشود بطور معمول باید بین 21- درجه سانتیگراد لغایت 49+ سانتیگراد باشد .

خاک:

درخت پالونیا معمولی اصولا در انواع خاکها از جمله خاکهای لومی قابل کشت می باشد .

آفات:

این رقم نهال نسبت به آفات مقاومت خوبی دارد. از جمله آفات آن میتوان به پوسیدگی چوب اشاره کرد .

نهال پالونیا معمولی

نهال پالونیا معمولی

لیست ارقام نهال پالونیا:

-نهال پالونیا فورتونی

-پالونیا معمولی

روش درخواست خرید پالونیا معمولی از نهالستان برگ سبز : برای خرید شما میتوانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با شماره زیر تماس حاصل فرمایید .شماره :۰۹۱۰۴۱۰۱۰۷۰ شماره :۰۹۳۰۶۳۶۳۰۰۵ به مدیریت مهندس رضا میرزایی

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *