نهال پرتقال تامسون

نهال پرتقال تامسون که حاصل جهش ژنتیکی (Mutation) پرتقال واشنگتن ناول است. اولین بار در باغ شخصی به نام تامسون در سال 1891 درایالت کایفرنیا آمریکا کشف شد. پرتقال تامسون به علت زودرس بودن نسبت به واشنگتن ناول بعد ازآن سال بطورگسترده ای در سراسر آمریکا و کشورهای دیگر کشت شد.نهال پرتقال تامسون ناول.

نهال پرتقال تامسون ناول دارای میوه ایست تا حدی کوچکتر از واشنگتن ناول، مخروطی شکل،بی تخم،دارای بافتی لطیف با آب متوسط، نافی کوچک، پوستی نازک با ضخامت متوسط و شفاف تر از واشنگتن ناول می باشد.( خرید نهال پرتقال )

لازم به ذکر است این میوه در نهالستان میرنیا آماده ارائه می باشد. میوه از لحاظ ماندگاری روی درخت وضعیت ضعیفی داشته و به سرعت دچار کاهش کیفیت خواهد شد. ولی قدرت انبارمانی بالائی دارد. گر چه این رقم نسبت به واشنگتن ناول مقاومت کمتری به سرما و گرما دارد. ولی نسبت به درختان مرکبات دیگر مقاومت خوبی در برابر تغیرات آب و هوائی ازخود نشان می دهد. زمان رسیدن این میوه اواخر پائیز یا اوایل زمستان می باشد. در ادامه به بررسی ترکیبات شیمیائی و خواص داروئی پرتقال ها پرداخته می شود.( خرید نهال پرتقال با تخفیف )

ترکیبات شیمیائی:

پرتقال سرشار از ویتامین C، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم ، پتاسیم، ویتامین A ، ویتامین B1، ویتامینB2 ، ویتامین B3 است.

نهال پرتقال تامسون

نهال پرتقال تامسون

خواص داروئی:

* پرتقال وآب آن سرشار از ماده مغذی گیاهی هسپریتین (hesperitin) هستند. در تحقیقات آزمایشگاهی، عصاره هیسپرتین سبب مهار رشد سلول های سرطانی سینه وتشکیل تومور شده است. هسپریدین(یکی از انواع هسپریدین) به پیشگیری از بروز سرطان حفره دهانی کمک می کند.

* پرتقال دردرمان آپاندیسیت بسیار موثر است. در واقع تر کیبات شیمیایی ناهنجاری که بواسطه ناسازگاری رژیم غذائی ایجاد می شود. مانند مصرف همزمان غذاهای گوشتی و انواع خمیرهای نشاسته ای وارد زایده آپاندیس شده و سبب پیدایش بیماری آپاندیس می شود. تنها مصرف میوه هائی مثل آلو وسیب و مخصوصا آب پرتقال از حمله های آپاندیس جلوگیری می کند.

مشخصات:

* پوست پرتقال دارای مواد مغذی گیاهی به نام نوبیلتین و تنجرین است. که سبب متوقف کردن حملات سلول های سرطانی می شود. آب پرتقال سرشار از ماده مغذی گیاهی لیمونوئید است. که آن هم دارای خواص ضد سرطانی می باشد.

* خوردن جوشانده ی پوست پرتقال برای آرام کردن سرفه ، سرماخوردگی و سو هاضمه مفید می باشد.همچنین پوست له شده ی آن به عنوان مرهم برای اگزما و ناراحتی های پوستی بدن سودمند است.

*تحقیقات نشان داده مصرف مداوم آب پرتقال باعث جلوگیری از بیماری های کلیوی و کاهش ریسک ابتلا به سنگ کلیه می شود .

* مطالعات انجام شده در ژاپن نشان می دهد که مصرف روزانه پرتقال باعث کاهش بروز سرطان کبد می شود که این می تواند به علت ترکیبات ویتامین A موجود در پرتقال به نام کاروتنوئید(Carotenoids) .

* فیبر های حل شدنی در پرتقال باعث کاهش کلسترول خون می شوند . البته باید به این نکته توجه داشت که پرتقال را باید با پوست سفید داخلی آن مصرف کرد.(فروش نهال پرتقال)

*پرتقال سرشار از ویتامین C می باشد که این باعث خنثی کردن رادیکال های آزاد می شود. رادیکال های آزاد در بدن انسان موجب بیماری های مزمن همانند بیماری های قلبی و سرطان می شود.(نهال پرتقال )

نهال پرتقال تامسون

نهال پرتقال تامسون

شرایط :

* مطالعات نشان می دهد که وجود مقدار زیادی پلی فنول ها (Polyphenols) در پرتقال باعث پیشگیری از بیماری های ویروسی می شود.

* پرتقال حاوی مقادیر زیادی فیبر غذائی است که باعث تسهیل در هضم غذا و جلو گیری از یبوست می شود.

* اگرچه پرتقال قبل از هضم شدن خاصیت اسیدی دارد ، اما وجود مواد قلیائی در آن کمک به حفظ تعادل بدن بعد از هضم شدن آن می کند .از این منظر بسیار شبیه به لیمو عمل می کند که دارای مواد قلیائی فراوانی می باشد.

* اسید سیتریک پرتقال اثر اوره در بدن را که باعث بیماری رماتیسم می شود را از بین می برد.

*تجربه ثابت کرده است که بیماری های ترشی معده را می توان با آب پرتقال درمان کرد. زیرا ترشی پرتقال بزرگترین دشمن اسید معده است .

*پرتقال در درمان بیماری های آمیزشی مثل انواع سوزاک و شانکر کمک موثری می کند.

*پرتقال با بیماری های دهانی مبارزه می کند، پیوره را از بین برده و دندان ها را قوی می سازد.

نهال پرتقال تامسون

نهال پرتقال تامسون

روش درخواست خرید محصول از نهالستان برگ سبز : برای خرید شما میتوانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با شماره زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره :۰۹۱۰۴۱۰۱۰۷۰ شماره : ۰۹۳۰۶۳۶۳۰۰۵ به مدیریت مهندس رضا میرزایی.

و همینطور شما خریداران محترم به منظور خرید نهال و همینطور دریافت لیست ارقام نهال ها و قیمت نهال ها میتوانید به نهالستان برگ سبزمراجعه نمایید و یا با شماره های 09144101070,09143338362 تماس حاصل فرمایید.(خرید نهال با تخفیف)