نهال گردو قرمز

نهال گردو قرمز یکی از درختان گردو میباشد که نهال آن در نهالستان سبز کشت و عرضه میشود این گردو دارای میوه تو قرمز میباشد که به صورت پیوندی تولید شده است نهال آن از امریکا وارد ایران شده است نهالستان برگ سبز نهال گردو قرمز را در بهترین شرایط کشت میکند میوه گردو آن همانند سایر گردو های دیگر است تنها فرق بین آن دارای مغز قرمز رنگی آن است و مقدار مغز آن نسبت به سایر گردو ها بیشتر است از گردو های کمیاب میباشد که نسبت به سایر گردو ها گران تر است.

ارسال نهال گردو قرمز به تمامی نقاط کشور با کادری مجرب زیر نظر جهاد کشاورزی با گارانتی 2 ساله 

مغز گردو قرمز نوعی خشکبار مقوی است که با خارج کردن آن از پوسته سخت گردو قابل استفاده‌است. مغز گردو را با نام غذای مغز نیز بیان کرده‌اند، زیرا مغز گردو سرشار از امگا۳ است که باعث کارکرد بهتر مغز می‌شود. میوهای گرد، با دو پوسته، یکی نرم و سبزرنگ که به تدریج خشک می‌شود و از بین می‌رود و دیگری سخت و چوبی است. مغز آن خوراکی است و روغن فراوان دارد.

گردو، میوه مغزدار باارزشی است که انواع مختلفی دارد. گردو منبع عالی پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی است. واژه جوز معرب گوچ پارسی میانه به همین معنی است.مغز گردو و بذر کتان دارای بیشترین اندازه اسید چرب امگا ۳ در میان مواد غذایی گیاهی هستند.

نهال گردو قرمز دارای مغزی مغذی با رنگی قرمز میباشد. برای کشت گردو قرمز میتوانید بر اساس آب هوای منطقه خود با مشاوره نهالستان تماس بگیرید .

موارد مصرف نهال گردو :

عمدتاً مصرف خوراکی دارد. تأثیر روغن گردوی کهنه همانند روغن زیتون کهنه بوده و زایندگی آن قوی است و بهترین شیوه مصرف آن به صورت استعمال خارجی بر روی اندام‌های مختلف بدن و حتی چکاندن آن در بینی می‌باشد.

ویتامین‌ها و عناصر معدنی موجود در گردو:
گردو بهترین منبع منگنز و مس می‌باشد.در گردو، منیزیم و فسفر نیز وجود دارد. مقداری روی، آهن، کلسیم و سلنیوم نیز پیدا شده‌است.گردو مقدار کمی سدیم دارد.گردو حاوی بیشترین مقدار ویتامین‌های B6, B۱ و B۵(پانتوتنیک اسید) می‌باشد.

ترکیبات شیمیایی نهال گردو قرمز:

مغز گردو دارای چند اسید آلی، مقدر کمی اسانس، اگزالات آهک و ویتامینهای A ,B ,C ,D ,E می‌باشد. همچنین مغز گردو دارای مقدار کمی آرسنیک است (۲٬۹۸ µg -میکروگرم- در ۱۰۰ گرم گردو). برگ درخت گردو دارای ۳ درصد اینوژیت، اسید الاژیک، اسید گالیک و اسانسی با بوی مخصوص و مقداری پارافین، تانن، مواد چرب و املاح معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، باریم و همچنین کاروتن است. پوسته گوشت دار میوه سبز گردو دارای امولسیون قند و اسیدهای آلی مانند اسید سیتریک، اسید مالیک، فسفاتها و اگزالات کلسیم است. عصاره برگ درخت گردو خاصیت میکروب کشی و باکتری کشی درد.

نهال گردوهای زیر نیز در نهالستان مهندس میرزایی موجود میباشد 

انواع گردو

  • ۱ -نهال گردو پیوندی (زودبازده)
  • ۲ -نهال گردو محلی تویسرکان
    ۳ -نهال گردو پدرو
    ۴ –نهال گردو خوشه ای
    ۵ –نهال گردو فرانکوت (فرانسوی)
    ۶ –نهال گردو لارا ( امریکایی)
    ۷ – نهال گردو ضیاء آباد قزوین
    ۸ –نهال گردو هارتلی
    ۹ –نهال گردو پاریزین (فرانسوی)
    ۱۰ –نهال گردو هاروارد
    ۱۱ –نهال گردو سانلند
    ۱۲ –نهال گردو چندلر
    ۱۳ –نهال گردو سجنوو (یوگسلاوی)
    ۱۴ –نهال گردو کانادایی
    ۱۵ –نهال گردو شیلی
    ۱۶ –نهال گردو اسرائیلی

روش درخواست خرید محصول از نهالستان برگ سبز : برای خرید نهال گردو قرمز شما میتوانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با شماره زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره :۰۹۱۰۴۱۰۱۰۷۰ شماره :۰۹۳۰۶۳۶۳۰۰۵ به مدیریت مهندس رضا میرزایی

و همینطور شما خریداران محترم به منظور خرید نهال و همینطور دریافت لیست ارقام نهال ها و قیمت نهال ها میتوانید به نهالستان برگ سبزمراجعه نمایید و یا با شماره های 09144101070,09143338362 تماس حاصل فرمایید.(خرید نهال با تخفیف)

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *