نهال گلابی دم کج

نهال گلابی دم کج یکی از ارقام درخت گلابی میباشد که در نهالستان برگ سبز به صورت عمده تولید و عرضه میشود. به دلیل داشتن میوه دم کج مشهور میباشد . برای خرید نهال گلابی دم کج میتوانید با شماره 09104101070 به صورت عمده خریداری کنید . فروش نهال گلابی به تمامی نقاط کشور از قبیل نیز به شهرهای تبریز – مازندران-کرج – اصفهان – تهران – مشهد و ….  با تیمی مجرب میباشد .

نهال گلابی دم کج

نهال گلابی دم کج

 

مشخصات گلابی دم کج:

میوه گلابی دم کج درشت و دارای پوست نازک می باشد . این میوه چهره روشن و سبز رنگ می باشد . دارای طعمی ترش مزه و آبدار می باشد . این میوه در اواخر فصل تابستان رسیده و برداشت می شود . و قابلیت انبار مانی مناسبی ندارد . این نهال را می توانید از نهالستان برگ سبز به مدیریت مهندس میرزایی خریداری کنید . کلیه نهالهای این نهالستان دارای لیبل و شناسنامه و زیر نظر اداره جهاد کشاورزی می باشد . ابن درخت دارای رشد متوسط می باشد . سالانه شاخه و برگهای زیادی تولید می کند . تنها ایراد این نهال این است که از کیفیت میوه پایینی برخوردار می باشد . قابلیتباردهی اقتصادی بالایی دارد .

نهال گلابی دم کج رقم مناسب برای اب و هوای خشک و در مقایسه با ارقام دیگر گلابی نیاز سرمایی کمتری برای شکستن خواب دارد و پذیرش کلاله اغلب بصورت همزمان موفق نیست به همین دلیل ۱۰% از باغ گلابی  باید با درختان گرده افشان مناسب دیگر کاشته شود.

گلابی دم کج رقمی مناسب جهت احداث باغات گلابی جهت تولید بهینه ی محصول تجاری در دنیا محسوب می گردد،گلابی دم کج در برابر آفات و بیماریها مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

نهال گلابی زودرس

نهال گلابی دم کج دارای ویژه گی های منحصر بفردی میباشد که در دهه هفتاد در موسسه تحقیقات و اصلاح بذر و نهال با همکاری جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی مورد بررسی قرار گرفت و به بازار نهال ایران معرفی و از آن پس از طریق شبکه سراسری تهیه و توزیع نهال شناسنامه دار و نهالستان بزرگ کرج عرضه و توزیع گردیده است.

شرایط محیطی:

نسبت به سرما مقاومت چندانی ندارد . و فقط تا دمای 29- درجه سانتی گراد مقاوم است . نسبت به گرمای تابستان نیز مقاومت دارد . در خاکهای شنی با زهکشی مناسب رشد خوبی دارند . اما مناسب کاشت در خاک های سنگین و خیس نمی باشد . نیاز سرمایی این نهال 1400 الی 500 ساعت می باشد . فاصله کاشت نهالهای گلابی باید بصور 8 در 9 متر باشد .

هرس ونور:

هرس: بهترین زمان برای هرس نهال گلابی اوایل فصل بهار است . چون شاخه های درخت گلابی رشد چندانی ندارد بنابراین به صورت سبک هرس می شوند .

نور: این نهال باید در معرض نور مستقیم خورشید کاشت شود . زیرا اگر نور کافی به آن نرسد سبب ریختن جوانه های گل می گردد.

از ویژگی های مهم گلابی دم کج :

دیرگل بودن درخت گلابی دم کج و مقاومت مناسب نسبت به سرمای بهاره

زود بازده بودن نهال گلابی دم کج (باردهی از سال اول)

پایه کوتاه بودن گلابی دم کج پیوندی قرمز

مقاومت مناسب نسبت به بیماری های گلابی

باردهی جانبی

یک دست بودن محصول گلابی دم کج

ارقام نهال گلابی:

گلابی فورل

گلابی شینگو

گلابی کوشیا

گلابی دوچی

گلابی پرتقالی

گلابی جنگلی

گلابی سردرودی

سایر ارقام  گلابی 

گلابی اسپادانا
گلابی نطنز
گلابی پایه کوتاه
گلابی آنجو
گلابی پرتقالی
گلابی اصلاح شده
 گلابی زودرس
گلابی شاه میوه اصفهان

شما خریداران محترم به منظور خرید نهال گلابی دم کج و همینطور دریافت لیست ارقام نهالها و قیمت نهال گلابی میتوانید به نهالستان برگ سبز مراجعه نمایید و یا با شماره های 09104101070 , 09143338362 تماس حاصل فرمایید.(خرید نهال با تخفیف )

ویرایش مدیر

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *