نهال گلابی سردرودی

نهال گلابی سردرودی

نهال گلابی سردرودی

مشخصات:

این نهال گلابی جزو ارقام تجاری می باشد . میوه این نهال آبان ماه قابل برداشت می باشد . این میوه دم باریک و بلند می باشد . و بصورت تازه از آن میل می شود . این میوه سبز رنگ می باشد . طعمی دلنشین , شیرین و آبدار دارد . درخت این رقم دارای تاجی بلند می باشد . این نهال طرفداران زیادی بین باغداران دارد .  در هر هکتار بیشتر از 59 تن باردهی دارد . این نهال از سال اول کشت باردهی دارد . قابلیت انبار مانی دارد . گلهای این نهال اواخر فصل زمستان شکوفا می شوند . این نهال از جمله نهالهای کوتاه قد و دیر گل می باشد . بیشتر از 51 سال باردهی اقتصادی ندارد .

شرایط محیطی:

نسبت به سرما مقاومت چندانی ندارد . و فقط تا دمای 29- درجه سانتی گراد مقاوم است . نسبت به گرمای تابستان نیز مقاومت دارد . در خاکهای شنی با زهکشی مناسب رشد خوبی دارند . اما مناسب کاشت در خاک های سنگین و خیس نمی باشد . نیاز سرمایی این نهال 1400 الی 500 ساعت می باشد . فاصله کاشت نهالهای گلابی باید بصور 8 در 9 متر باشد . این نهالها باید در فواصل  5 الی 5 متر کاشت شود .

 گلابی سردرودی

گلابی سردرودی

آفات و بیماریها:

آفت پسیل: باعث تضغیف شدن درخت می شود . همچنین سبب اختلال در فتوسنتز درخت می شود . وبا ترشح شیره روی برگها موجب سوختن برگها می شود .

کرم سفید ریشه: باعث تضعیف شدن رشد شاخه ها می شود . همچنین سبب ریزش میوه ها می شوند . به ریشه و طوقه درخت نیز خسارت زیادی وارد می کند .

بیماری آتشک: توسط باکتری Erwinia amylovora  درنقاط کثیف ایجاد می شود . و سبب از بین رفتن برگها و گلها و شاخه ها می شود . و درصوررت ایجاد روی ساقه ها سبب تغییر رنگ میوه ها می شود .

لکه قارچی: این بیماری سبب کاهش رشد نهال گلابی و میوه آن می شود .

لکه سیاه: این بیماری هم روی برگها و هم روی میوه ها تاثیر می گذارد . وسبب ایجاد درز روی میوه ها می شود .

لیست ارقام نهال گلابی:

-گلابی آنجو

-گلابی اسپادانا

-گلابی فورل

-گلابی شینگو

-گلابی کوشیا

-گلابی شاه میوه

-گلابی پرتغالی

-گلابی فورل

 گلابی سردرودی

گلابی سردرودی

شما خریداران محترم به منظور خرید نهال گلابی سردرودی و همینطور دریافت لیست ارقام نهال ها و قیمت نهال ها میتوانید به نهالستان برگ سبز مراجعه نمایید و یا با شماره های 09104101070 , 09143338362 تماس حاصل فرمایید. (خرید نهال با تخفیف)

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *