نهال بادام تونو

نهال بادام تونو

نهال بادام تونو

شکل برگ های شاخه های تازه ی نهال بادام تونو ایرانی نیزه ای و باریک و کشیده بوده .  و در فصول جاری سال تشکیل خواهند شد . این نهال گل های سفید رنگی را قبل از رویش برگهایش  ظاهر می شود . گاهی ارتفاع این درخت به 7 الی 8 متر هم میرسد . نهال بادام  باید در خاکهایی با زهکشی مناسب کاشته شوند تا رشد مطلوبی را داشته باشند .

این نهال بادام قابلیت رشد در انواع خاک ها مانند رسی و شنی را دارند . نهال بادام تونو  در سال اول کاشت خود به طور منظم  و هفه ای یکبار به آبیاری نیاز دارد .  اما در سالهای دوم و سوم دیگر نیازس به آبیاری در هفته نمی باشد . و از 2 تا 4 هفته یکبار آبیاری برای این نهال بسنده می کند .

شرایط محیطی نهال  :

نهال بادام  همانند همه ی نهال های بادام نیاز سرمایی دارد . و این نیاز سرمایی ساعاتی بین 800 الی 100 ساعت می باشد . این نهال مقاومت خوبی نسبت به سرما و خشکی  دارد . و می تواند تا دما 20- را تحمل کند . نهال بادام تونو بیشتر در مناطق خشک بازدهی خوبی دارد تا نسبت به مناطق با اب و هوای مرطوب .

نور یکی از عوامل مهم در رشد و نمو این نهال است . بطوری که اگر شدت نور تابیده شده به این نهال کم باشد می تواند باعث اخلال در رشد نهال شود .

طبق تحقیقات نهال بادام تونو مقاومت خوبی از خود  نسبت به آفات  و بیماری ها نشان داده است . اما به هر حال این نهال هم همانند دیگر رقم های بادام می تواند دچار بیماری و آفت شود . از جمله آفاتی که نهال بادام  میتواند به آن مبتلا شود , عفونت قارچی است .

در این عفونت برگهای نهال به رنگ قهوه ای درامده و برگ ها بسمت بالا برمیگردند . برای جلوگیری از عفونت قارچی نهال , باید برگهای الوده از نهال حذف شوند .  اگر برگ های الوده ی جدا شده ای را در اطراف درخت مشاهده کردید . انهارا جمع کنید تا مکررا نهال به عفونت دچار نشود .در این عفونت برگهای نهال به رنگ قهوه ای درامده و برگ ها بسمت بالا برمیگردند . برای جلوگیری از عفونت قارچی نهال , باید برگهای الوده از نهال حذف شوند .  اگر برگ های الوده ی جدا شده ای را در اطراف درخت مشاهده کردید . انهارا جمع کنید تا مکررا نهال به عفونت دچار نشود .

لیست ارقام نهال بادام تونو :

-بادام فرانیس

-بادام تونو

-بادام اسکندر

-بادام آذر

روش درخواست خرید محصول از نهالستان  برگ سبز : برای خرید نهال های انواع درخت شما میتوانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با شماره زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره :09104101070 شماره :09306363005 به مدیریت مهندس رضا میرزایی