نهال بادام اسکندر

نهال بادام اسکندر

نهال بادام اسکندر 

نهال بادام اسکندر برگ‌های بیضی‌ شکل و نوک تیز دارد .  و دارای میوه ای از خانواده مغزها است ، این میوه دارای دو پوست بیرونی که سبزرنگ است   . و پوست داخلی که سنگی و سخت می‌باشد و مغز اصلی در درون این دو پوست قرار می‌گیرد   .  بادام دارای دو نوع شیرین و تلخ می‌باشد که نهال بادام  از نوع پایه تلخ می‌باشد  .

نهال بادام اسکندر از نوع خودسازگاری است  . و در اصل از کشور فرانسه و ایتالیا می‌باشد  . که از نوع بادم‌های خیلی دیرگل است . این درخت ، درصد مغز آن پنجاه می‌باشد و درصد دوقلویی در مغز آن بیست است  . ارتفاع درخت بادام  ، در هنگام کاشت یک ونیم متر می‌باشد و دقیقا یک سال بعد از کاشت به بار می‌نشیند  . و  همچنین میزان باردهی درخت به این صورت است که دقیقا سه سال بعد از کاشت به صورت تجاری ثمر می‌دهد  . نهال بادام اسکندر ،در زمان کاشت باید دو ساله باشد تا بتواند رشد مناسبی داشته باشد و در آینده به خوبی ثمر دهد.

شرایط محیطی :

فواصل کاشت نهال بادام اسکندر بر روی زمین مسطح به اندازه چهار متر و در زمین‌های شیب دارد باید به صورت سه متر در سه متر باشد  .  ارقام بادام گرده دهنده به این نوع نهال ، بادام آذر، یلدا، آراز می‌باشد. و به ارقام بادام فرانیس و تونو ، گرده افشان می‌باشد . عملکرد نهال بادام  در هکتار ، هر سال به میزان به 3800 کیلوگرم می‌باشد یعنی چیزی حدود به چهار تن بادام است  .  این آمار درصورتی که درخت بادام در زمین مسطح و هوار باشد به مراتب بیشتر نیز می‌شو.

افات و بیماری ها :

این نهال  در مقابل آفات مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد .  و نیاز به سمپاشی چندانی ندارد  .   این نهال همانند بقیه ارقام بادام نیاز به هرس دارد .  و برای باردهی در اواخر پاییز و اواخر اسفندماه باید هرس شود  .  تحمل سرمای زمستانی 15- تا 20- درجه سانتی گراد را دارد  . و عمر مفید این نهال حداقل بیست و پنج سال می‌باشد. این درخت دارای تراکم بسیار بالای شاخه و برگ می‌باشد  .

لیست ارقام نهال بادام :

-بادام آذر ایرانی

-بادام اسکندر 

-بادام تونو

-بادام حریر

روش درخواست خرید محصول از نهالستان برگ سبز : برای خرید نهال های انواع درخت شما میتوانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با شماره زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره :09104101070 شماره :09306363005 به مدیریت مهندس رضا میرزایی

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *