نهال گلابی بیروتی

نهال گلابی بیروتی یکی از ارقام گلابی میباشد. که نهال آن اولین بار از اروپا وارد ایران شد. این نوع گلابی از گلابی های مشهور در بازار ایران میباشد. و از نظر اقتصادی دارای اهمیت بالایی دارد. نهال گلابی بیروتی دارای میوه ای سفت بوده و همانند سیب اگر نمیه رسیده برداشت شود. در جای خنک به مدت طولانی میماند. ارقام دیگر نهال های گلابی را میتوان به  :گلابی آنژو، گلابی وینترنلیس، گلابی بارتلت، گلابی دوشس،گلابی ژاندارک، گلابی باسه، گلابی کولمار، گلابی بوره ژیفار و گلابی دوینه دوکومیس را نام برد. بارتلت نام دیگر گلابی بیروتی که در اروپا بنام گلابی ویلیامز مشهور است.برای خرید این نهال از نهالستان برگ سبز بمدیریت مهندس رضا میرزایی با شماره تماس 09104101070 _09143338362 حاصل فرمایید.

نهال گلابی بیروتی

نهال گلابی بیروتی

نام علمی : Pear Beirut

خصوصیات گلابی

نهال گلابی بیروتی درختی است گلدار از رده دولپه‌ای‌ها، از خانواده گلسرخیان و از زیر خانواده مالیده(Maloideae) می‌باشد. چهار نوع گلابی، بارلت، دآنجو (D’Anjou)، فورل و بارلت سرخ در این جنس حدود ۳۰ گونه وجود دارد. که بعضی از گونه‌های معروف شامل communis, persica, pyrifolia, syriaca و ussuriensis وجود دارد. گلابی معمولی یا گلابی اروپایی از گونه communis می‌باشد. که میوه‌های آبدار با دانه‌های سنگی دارد. و اغلب شکل کشیده دارد. اما انواع دیگری از گلابی وجود دارند. که به گلابی آسیایی معروف است. که شکل آن‌ها شبیه سیب است. در منابع آلمانی منشأ گلابی را درکوه‌های البرز ذکر کرده‌اند. انواع مختلف گونه وحشی آن در جنگلهای گیلان و مازندارن وجود دارد. که در زبان گیلکی اربه خوج و سنگ خوج و در زبان مازندرانی به سِتِکا معروف اند.( خرید نهال گلابی با تخفیف)

شرایط محیطی:

نهال گلابی درختی برگریز می‌باشد که در شرایط آب وهوایی مناطق سرد جهان، جایی که زمستان‌های سرد باعث برطرف شدن نیاز سرمایی زمستان آن می‌شود. قابل پرورش و کشت است. میوهٔ این گیاه از لحاظ گیاه‌شناسی پوم است. و جزء میوه‌های کاذب به‌شمار می‌آید. میوه گلابی معمولی عمر انباری کوتاهی دارد. به همین دلیل باید قبل از رسیدن کامل برداشت شود. تا بتوان به راحتی به بازار رساند. گلابی اروپایی که در شمال ایران می‌روید ، میوه‌ای است سخت با طعم متمایل به ترشی و شیرینی است.

نهال گلابی بیروتی

نهال گلابی بیروتی

روش درخواست خرید محصول از نهالستان برگ سبز : برای خرید شما میتوانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با شماره زیر تماس حاصل فرمایید .( خرید نهال گلابی)

شماره :09104101070 شماره :09306363005 به مدیریت مهندس رضا میرزایی.

و همینطور شما خریداران محترم به منظور خرید نهال و همینطور دریافت لیست ارقام نهال ها و قیمت نهال ها میتوانید به نهالستان برگ سبزمراجعه نمایید و یا با شماره های 09144101070,09143338362 تماس حاصل فرمایید.(خرید نهال با تخفیف)

نهال گلابی تک شاخ
نهال گلابی درگزی
نهال گلابی نطنز
نهال گلابی مشو
نهال گلابی شاه میوه
نهال گلابی اسپادانا
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *