نهال انگور شامپاین

انگور شامپاین

نهال انگور شامپاین

مقدمه :

نهالستان برگ سبز در زمینه عرضه و تولید انواع مختلف نهالها فعالیت می کند . این نهالستان فعالیت خود را در این زمینه از سال 1379 شروع کرده و به لطف خداوند منان به درجات بالایی هم رسیده است . نهالستان برگ سبز به مدیریت مهندس رضا میرزایی می باشد .

در این نهالستان نهالهای اصلاح شده پرورش داده می شود که باردهی خود را از سال اول کشت شروع می کنند .و بسیار با کیفیت می باشند . این نهال ها باردهی تجاری خود را معمولا از سال چهارم کشت شروع میکنند . 

شما مشتریان گرامی می توانید این نهال را به صورت حضوری و آنلاین  از نهالستان برگ سبز تهیه نمایید . همه نهال ها دارای شناسه اخذ شده از نظام صنفی جهاد کشاورزی می باشد . ( نهال انگور شامپاین )

مشخصات :

نهال انگور شامپاین جز ارقام دیر گل و مقاوم به شرایط محیطی می باشد . این نهال جزء ارقام بازار پسند و تجاری می باشد . این نهال خواهان زیادی داشته و بین کشاورزان محبوبیت بالایی دارد . دلیل این محبوبیت هم به دیر گل بودن و کیفیت بالایی که دارد بر می گردد . این نهال دارای میوه هایی با اندازه متوسط و گرد می باشد که بسیار شیرین و خوش مزه هستند .

این حبه ها در زمان رسیدن کامل به رنگ بنفش مایل به مشکی در می ایند .  و رنگ برگها سبز روشن می باشد که جلوه زیبایی به میوه ها می دهد .این نهال مقاومت خوبی در برابر انواع خاکها دارد . ولی بهترین رشد را در خاکهایی با زهکشی مناسب خواهد داشت . همچنین این نهال مقاومت کمی نسبت به گرما و سرما های شدید دارد .

بطوری که در فصل تابستان در دماهای بالا باید ابیاری بصورت بسیار عمیق و زیاد انجام شود تا نیاز ابی نهال بر طرف شود و نهال خشکیده نشود . همچنین باید در زمستان ها ابیاری کمتری انجام شود تا به نهال اسیبی وارد نشود . بهترین اندازه آبیاری برای این نهال برای هرروز از فصل گرم تابستان 1ونیم لیتر و برای هرروز از فصل بهار نیم لیتر تا 1 لیتر اب می باشد . ( نهال انگور شامپاین )

کوددهی یکی دیگر از عوامل موثر بر رشد نهال می باشد . اگر شما خواهان یک نهال با کیفیت و سالم با باردهی عالی هستید نباید کوددهی را فراموش کنید .متخصصان بهترین کود موردنیاز این نهال را پتاسیم و کلیسیم می دانند که برای ساخته شدن ساختمان برگ ها و سفت شدن تنه و شاخه ها مناسب می باشد . نور دهی به نهال از دیگر عوامل مهم در رشد نهال می باشد .

شرایط محیطی :

نهال انگور شامپاین مقاومت خوبی در برابر انواع شرایط محیطی دارد . به همین دلیل  میتوانید این نهال را در اکثر مناطق با هر اب و هوایی بکارید . اما بهترین رشد را در مناطق معتدل خواهد داشت . زیرا سازگاری عالی با این نوع آب و هوا دارد .

این نهال حداکثر گرمایی که می تواند تحمل کند 15 درجه و همپنین حداکثر سرمایی که می تواند متحمل شود 10- درجه سانتیگراد می باشد .

نهال انگور شامپاین باید در مناطقی که  نورگیر بالایی دارند کاشته شوند تا نیاز هایشان برطرف شود . البته ناگفته نماند که تابش شدید نور نیز خودش علت اسیب نیز می باشد . پس نور دریافتی نه باید آنقدر زیتد باشد که باعث خشکیده شدن نهال شود و نه باید آنقدر کم باشد که نهال نتواند از آن تغذیه کند .  ( نهال انگور شامپاین )

افات و بیماری ها :

آفات و بیماری هایی که  نهال انگور شامپاین  ممکن است به آنها مبتلا شود :

زنجرکها , بید ها , شته ها , تریپسها , نماتد ها , موشها و خرگوشها , شپشک آرد الود , شاپرک قهوه ای , سوسک ها

زنجرهکها : این آفت ازطریق تغذیه از برگها رشد می کند . از جمله اسیب های وارده این افت , قرمز شدن برگها می باشد . 

شته ها : با تغذیه از نهال سبب ایجاد گره ها و توده هایی میشود.  

 شاپرک قهوه ای : این افت هم همانند بقیه افتها از نهال تغذیه می کند و سبب می شود تا نهال دچار عفونت قارچی شود . 

بیماری ها :

نماتد ها : این افتها سبب ایجاد گره ها یا توده هایی بر روی نهال می شود . این افت از رشد نهال جلوگیری می کند . 

موشها و خرگوش ها : این حیوانات از تنه نهال تغذیه می کنند . در پی این تغذیه نهال دچار عفونت می شود . 

تریپسها : این افت برروی میوه تخم گذاری انجام می دهد . این افت طی تغذیه از میوه ها انهارا نیش می زند که سبب ایجاد برامدگی ها و ترک خوردگی ها روی میوه می شود .

لیست ارقام نهال ها :

خریداران محترم به منظور خرید نهال انگور شامپاین  و همینطور دریافت لیست ارقام نهالها و قیمت نهالها میتوانید به نهالستان برگ سبز مراجعه نمایید و یا با شماره های 09104101070 , 09143338362 تماس حاصل فرمایید.(خرید نهال با تخفیف )

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *