نهال انگور فخری

نهال انگور فخری

نهال انگور فخری   

مقدمه :

نهالستان برگ سبز تولید و عرضه کننده انواع نهالهای مثمر و غیر مثمر و اصلاح شده می باشند . کلمه اصلاح شده به معنی کیفیت بالا و باردهی زود هنگام می باشد . همه نهالهای نهالستان برگ سبز از سال اول کشت خود باردهی را شروع می کنند . اما باردهی تجاری انها معمولا از سال چهارم  کشت به بعد شروع می شود  . همه نهالها شناسنامه دار و تضمینی می باشند و شما مشتریان گرامی میتوانید خریدی امن را همراه گروه تولیدی نهالستان برگ سبز تجربه نمایید . نهالستان برگ سبز تحت نظارت نظام صنفی جهاد کشاورزی می باشد . ( نهال انگور فخری ) نهالستان برگ سبز فعالیت خود را از سال 1379 شروع کرده و به لطف خداوند منان به درجات والایی  , در این زمینه رسیده است .

مشخصات :

نهال انگور فخری یکی از ارقام مقاوم می باشد که مقاومت ان نسبت به بقیه ارقام انگور ها بیشتر می باشد . این نهال دیر گل بوده  و باردهی بالایی دارد . این رقم انگور جز ارقام بادانه می باشد .  طعم آن شیرین و بسیار خوش طعم می باشد . دارای حبه های درشت و ابدار می باشد .و پوست این حبه ها در مقایسه با ارقام دیگر انگور ضخیم تر می باشد . این رقم نهال بدلیل باردهی زیادی که دارد .  بسیار بازار پسند بوده و کشاورزان از این رقم استقبال بالایی می کنند . همچنین مناسب صادرات  نیز می باشد .

اگر شما خواهان یک نهال خوب و باکیفیت و با باردهی عالی باشید باید کوددهی را جدی بگیرید . پتاسیم و کلسیم از جمله کودهایی می باشند که در ساخته شدن برگها و سخت شدن شاخسار ها و تنه موثر می باشند . نهال انگور فخری از جمله نهاهایی است که بوسیله گرده افشان گلدهی را شروع می کند .  باید به ازای هر 40 الی 50 نهال انگور یک گرده افشان مناسب این نهال  کاشته شود . 

شرایط محیطی :

نهال انگور فخری از جمله نهالهایی است که مقاومت خوبی در برابر سرماها وگرماهای ملایم دارد . این نهال می تواند سرماهایی با دمایی بین 10- الی 12- درجه سانتیگراد را متحمل شود . این نهال مقاومت کمی نسبت به گرما و سرماهی شدید دارد . بطوری که در گرما های شدید باید آبیاری آن بطور عمیق تر و بیشتر و در سرماهای شدید آبیاری کمتر انجام شود . نور گیری نهال یکی دیگر از ارکان با اهمیتی است که تاثیر مستقیمی در رشد آن دارد .

این نهال باید در مناطقی با نورگیری بالا کشت شوند تا کیفیت بالایی داشته باشد . میزان باردهی نهال انگور نیز به میزان نورگیری نهال بستگی دارد . هرچه نور دریافتی بیشتر رشد نهال نیز بیشتر می شود . البته ناگفته نماند که نباید نور آنقدر زیاد باشد که سبب خشکاندن نهال شود .

آفات :

از جماه بیماری ها وآفاتی که ممکن است نهال انگور فخری به آن مبتلا شود , عبارتنداز :

آفت ساقه خوار , شته ها , سوسک ها , تریپس ها , زنجرکها , شپشک ارد آلود , شاپرک قهوه ای , موش ها , خرگوشها , نماتد ها

آفت ساقه خوار : این آفت به نهال حمله کرده و از تنه  و ساقه ها تغذیه می کنند .  این حملات بتعث خشک شدن کامل نهال می شود .

سوسک ها : این آفات با تغذیه ار ریشه ها و برگها سبب اسیب رسی به نهال می شوند .

تریپس ها : این آفت تخم گذاری خود را بر روی میوه ها انجام میدهد . در صورتیکه این آفت میوه را نیش بزند سبب ترک خوردن میوه می شود .

زنجرکها :  ابن افت با سوراخ کردن سطح برگ ها سبب برگشتن برگ ها به بیرون و تغییر رنگ ها به رنگ قرمز می شوند .

شاپرک قهوه ای : این آفت با تغذیه از برگها و میوه باعث می شوند نهال اسیب ببیند . در نتیجه این اسیب ها نهال می تواند به بیماری قارچی نیز مبتلا شود .

بیماری ها :

شته ها : با تغذیه از ریشه و برگ نهال سبب ایجاد غدد یا گره هایی در سراسر نهال انگور فخری می شوند .

شپشک آرد الود : این شپش موجب ابتلا نهال به بیماری های فراوانی می شود . از جمله خسارات وارده بر نهال توسط این شپشک , مومیایی شدن میوه  و خسارات فراوان به شاخسار ها می باشد .

نماتد ها : این افت سبب ایجاد گره برروی تنه و شاخه ها می شود و در نهایت سبب رشد کم نهال می شود . ( بیماری های نهال انگور فخری )

انگور فخری

انگور فخری

لیست ارقام نهالها :

خریداران محترم به منظور خرید نهال انگور فخری و همینطور دریافت لیست ارقام نهالها و قیمت نهالها میتوانید به نهالستان برگ سبز مراجعه نمایید و یا با شماره های 09104101070 , 09143338362 تماس حاصل فرمایید.(خرید نهال با تخفیف )
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید