نهال بادام یلدا

نهال بادام یلدا

نهال بادام یلدا

مشخصات :

نهال بادام یلدا از ارقام پوست کاغذی می باشد . برگهای این نهال در فصول جاری سال رشد خواهند کرد . شکل برگها , نیزه ای شکل و باریک و کشیده است . گلهایش برنگ سفید و یا مایل به صورتی کمرنگ می باشد . این رقم مدت زمان زیادی گل می دهد و میان گا می باشد . این نهال مناسب انواع خاکها می باشد . اما خاک ان باید زهکشی مناسب شود تا از کیفیت بالاییی برخوردار شود . از جمله خاکهایی که نهال بادام یلدا می تواند در ان رشد کند خاک لومی می باشد .

در سالهای اولیه کاشت این نهال باید بطور منظم و بصورت هفته ای یکبار آبیاری شود . در سالهای سوم به بعد دیگر این زمانبندی آبیاری مناسب نیست و دوهفته الی سه هفته یکبار آبیاری برای این نهال کافی می باشد . 

فواصل کاشت استاندارد نهال بادام 6*6 می باشد . برای رشد بهتر و کیفیت و بازدهی بالاتر بهتر است قبل از کاشت نهال کمی خاک به اصطلاح مرغوب در گودال ریخته شده . سپس ریشه هارا روی خاک تازه قرار دهید . 

همچنین برای بازدهی  و باردهی بهتر باید نهال را هرس کنید . این کار ساده به نظر می رسد اما کار ساده ای نیست . هرس اشتباه می تواند به اندام های نهال اسیب زده و حتی  مسبب مرگ ان شود . پس هرس نهال باید بدست متخصصین این کار انجام شود . 

شرایط محیطی : 

نهال بادام یلدا همانند همه ی نهالهای بادام و دیگر نهال ها نیاز سرمایی مناسب با خودش را دارد . نیاز سرمایی این نهال ساعاتی بین 100-600 ساعت می باشد . این نهال مقاومت خوبی در برابر سرما دارد . این درصورتی است که دمای هوا بتدریج افت کند و بطور ناگهانی نباشد . در این صورت به اندام های هوایی نهال اسیب خواهد رسید . 

همچنین این نهال در اب و هوای مرطوب رشد مطلوبی از خود نشان نداده است  . و بهتر است که در آب وهوای خشک کاشته شود تا باردهی مطلوب را دریافت کنید . از جمله دلایل رشد بالای این نهال تابش نور افتاب می باشد . اگر که نور دریافتی ان زیاد باشد قطعا باردهی بالاتری هم خواهد داشت  .

آفات و بیماری ها :

یکی از بیماری هایی که نهال بادام می تواند به ان مبتلا شود بیماری عفونت قارچی است . این بیماری تاثیر مستقیم روی برگ های نهال داشته و رنگ آنهارا به قهوه ای برمیگرداند . در صورت مشاهده ی این بیماری باید سریعا برگهای الوده را از نهال جدا کنید . اگر در اطراف نهال هم برگهای آلوده ای مشاهده کردید آنهارا نیز جمع اوری کرده و بهتر است که بسوزانید .

لیست ارقام نهالها :

-نهال بادام تونو

-نهال بادام آذر

-نهال بادام حریر

-نهال بادام یدا

روش درخواست خرید محصول از نهالستان برگ سبز : برای خرید نهال های انواع درخت شما میتوانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با شماره زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره :09104101070 شماره :09306363005 به مدیریت مهندس رضا میرزایی