نهال بادام سفید سنگی 

نهال بادام سفید سنگی

نهال بادام سفید سنگی

مشخصات :

نهال بادام سفید سنگی در چهار محال و بختیاری کشت می شود . این رقم گلدهی خوبی دارد . روش تکثیر این نهال بذری می باشد . برگهای این نهال در فواصل جاری سال می رویند . و شکل برگهای این رقم نهال باریک و کشیده می باشد . و قبل از تشکیل آنها گلهایی به رنگ مایل به بنفش رشد می کند . نهال بادام سفید از جمله ارقام بادام است که می تواند در انواع خاک رشد داشته باشد . ولی به شرط آنکه خاک به خوبی زهکشی شود . این نهال قابلیت رشد در خاکهای رسی یا شنی را دارا می باشد . نهال بادام سفید رشد ریشه ای عمودی دارد . به همین دلیل بهتر است که خاک عمیق کنده شود . 

در سال اول کاشت نهال بادام باید بطور مرتب و هفته ای یکبار آبیاری شود . اما در سالهای بعدی کاشت نهال دیگر نیازی به آبیاری هفتگی نیست . و می توانید آبیاری را به 2 تا 3 هفته یکبار موکول کنید . هرس کردن نهال بادام سفید سنگی از عوامل مهم رشد مناسب آن می باشد . بطوری که اگر هرسکاری بطور منظم و صحیح انجام نشود . سبب مرگ نهال می شود . برای هرس کردن نهال از افراد ماهر کمک بگیرید . ( پیشنهاد نهالستان )

میوه نهال بادام سفید از جمله محصولات تجاری می باشد . که پوستی نازک  و شکننده هم دارد . این رقم بخاطر پوست نازکی اش محبوبیت خوبی بین مردم پیدا کرده است . 

شرایط محیطی :

نهال بادام سفید سنگی همانند دیگر ارقام نهال بادام نیاز سرمایی متناسب به خودش را دارد . این نیاز ساعاتی مابین 100- 600 می باشد . این نهال می تواند تا دمای 19- را تحمل کند . به شرط آنکه این دما تدریجی باشد و ناگهانی نباشد . اگر دما بطور ناگهانی افت کند می تواند سبب آسیب رسیدن به اندام های هوایی نهال و حتی خشک شدن نهال شود . این نهال در آب و هوای خشک رشد بهتری نسبت به آب و هوای مرطوب خواهد داشت . نهال بادام سفید خواهان تابش نور خورشید فراوان می باشد . همچنین تابش نور کم می تواند باعث کم شدن رشد نهال شود .  

نهال بادام سفید

نهال بادام سفید

بیماری ها و آفات : 

از جمله بیماری هایی که ارقام بادام می تواند به ان مبتلا شود  عفونت قارچی می باشد . این بیماری روی برگهای نهال تاثیر می گذارد . بطوری که رنگ برگها مایل به قهوه ای شده و رو به بالا بر می گردند . برای جلوگیری از این بیماری باید برگهای مبتلا به بیماری را از شاخه ها جدا کرد . اگر در اطراف نهال برگهای مبتلا مشاهده نمودید سریعا باید انهارا از اطراف نهال برداشته شود . 

لیست ارقام نهال بادام :

-نهال بادام آذر 

-نهال بادام حریر

-نهال بادام تونو

-نهال بادام سفید سنگی

روش درخواست خرید محصول از نهالستان برگ سبز : برای خرید نهال های انواع درخت شما میتوانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با شماره زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره :09104101070 شماره :09306363005 به مدیریت مهندس رضا میرزایی

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *