نهال خرمالو انبه ای

 نهال خرمالو انبه ای  بومی کشورهای ژاپن و چین می‌باشد؛ این میوه از شرق آسیا منشأ گرفته و در چین و ژاپن سابقه پرورش خوبی دارد.قدرت رشد این نهال خرمالو متوسط ارزیابی شده است.

نهال خرمالو انبه ای

نهال خرمالو انبه ای

شما خریداران محترم به منظور خرید نهال خرمالو  و همینطور دریافت لیست ارقام نهال ها و قیمت نهال ها میتوانید به نهالستان برگ سبز مراجعه نمایید و یا با شماره های 09104101070 , 09143338362 تماس حاصل فرمایید.(خرید نهال خرمالو با تخفیف)

نهالستان برگ سبز عرضه کننده انواع نهالهای مثمر و غیر مثمر و البته اصلاح شده می باشد .

شماره تماس: 09104101070-09306363005

شماره دفتر:09143338362

نهال خرمالو انبه ای

نهال خرمالو انبه ای

مشخصات : 

نهال خرمالو موزی از گونه‌هایی می‌باشد که در مناطق معتدل و تابستان‌های ملایم رشد بسیار خوبی دارد؛ ولی در کل این درخت تحمل بسیار خوبی در مقابل گرما نیز دارد. برگ‌های این نهال بیضی شکل هستند و ۲۰ سانتیمتر طول دارند.

اگر می‌خواهید نهال شما رشد خوبی داشته باشد و سودآوری بالایی داشته باشد،ارتفاع درخت خرمالو موزی انبه ای به ۸ الی ۱۲ متر می‌رسد. میوه خرمالو موزی انبه ای به رنگ نارنجی است؛ شکل آن مایل به ظاهری از ترکیب موز و انبه می‌باشد. همچنین جنس پوست این میوه چرمی است و همین امر موجب شده است تا این میوه، یک میوه زینتی محسوب شود.

میوه خرمالو موزی ۸ سانتیمتر رشد می‌کند و طعم شیرین و لذیذی دارد. کاشت نهال خرمالو انبه ای می‌تواند از لحاظ اقتصادی برای شما یه صرفه باشد؛ به طور کلی عمر اقتصادی این نهال ۴۰ سال تخمین زده شده است.

در یک شرایط ایده آل و مناسب، خرمالو‌ها رشد خوبی خواهند دا‌شت و وزن هر کدام به حدود 130 گرم میرسد. عملکرد نهال خرمالو موزی انبه ای بستگی به نگهداری شما دارد. 

شرایط محیطی : 

باید شرایط محیطی مناسبی را برای آن‌ها فراهم کنید؛ از جمله شرایط مطلوب برای رشد نهال خرمالو موزی انبه ای، شامل موارد زیر است

  1. آب و هوا: آب و هوای نیمه گرمسیری برای رشد نهال خرمالو موزی بسیار مناسب است؛ اما می‌توان آن‌ها را در مناطق سرد هم کشت کرد، به شرط آنکه سرمای منطقه معتدل باشد.
  2. خاک: نفوذ پذیری خاک امر بسیار مهمی در کاشت نهال خرمالو موزی انبه ای است. بهتر است خاکی که انتخاب می‌کنید، مرطوب و خنک باشد. یکی از دلایلی که باعث می‌شود نهال شما عملکرد خوبی داشته باشد، خاک قدیمی آن است. خاک‌های مراتع برای کاشت و پرورش نهال خرمالو موزی مناسب نمی‌باشد و خاک‌های قدیمی به دلیل حاصل‌خیزی بیشتر، باعث رشد بهتر درخت خرمالو موزی می‌شود. نکته بعدی که باید به آن توجه شود، زهکشی خاک است. عمل زهکشی باید به خوبی انجام شود. اگر زهکشی را به درستی انجام ندهید، نهال آسیب می‌بیند، میوه‌ها و برگ‌های آن خشک شده و ریزش پیدا می‌کند.

بهترین میزان فاصله کاشت برای این نهال 4.5 در ۵ متر توصیه شده است. فاصله کاشت امر مهمی در کاشت یک نهال است؛ اگر این فاصله رعایت شود، نور آفتاب به همه قسمت‌های نهال می‌رسد و درختی بر روی درخت دیگر سایه نمی‌اندازد. همچنین این فاصله موجب می‌شود که ریشه‌ها فضای کافی را برای رشد کردن و تغذیه در زیر خاک، داشته باشند.

نهال خرمالو انبه ای در طول رشد خود به آفتاب فراوان نیازمند است و همچنین در مقابل سرما، مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد. با این حال، نهال باید یک دوره سرمایی حدود ۱۰۰ ساعته را بگذراند تا شکوفه‌های آن رشد خوبی داشته باشند.

میزان ارتفاع مناسب برای کاشت نهال خرمالو موزی انبه ای از سطح دریا، در حدود ۱۲۰۰ متر می‌باشد.

نهال خرمالو انبه ای

نهال خرمالو انبه ای

مقاومت در برابر آفات

یکی از آفات مهم درخت خرمالو انبه ای، مگس سفید و تریپس‌ها هستند. این آفت مستقیما به میوه حمله کرده و به پوست خرمالو صدمه می‌زند و رنگ پوست میوه را تغییر می‌دهد. برای از بین بردن این آفت بهتر است از سم‌های مخصوص استفاده کنید. موش ها نیز ممکن است به درخت حمله کنند و ریشه درخت را هدف قرار دهند. در کل نهال خرمالو موزی انبه ای مقاومت مطلوبی در برابر آفات از خود نشان می‌دهد.رقم گرده افشانی

گرده افشانی اینگونه از خرمالو، از طریق حشرات به خصوص زنبور عسل انجام می‌شود و این درخت نیاز به گرده افشانی ندارد. زنبورعسل‌های نژاد اروپایی و بومی استرالیایی برای گرده افشانی مناسب هستند. در هر هکتار ۲ الی ۳ کندو برای گرده افشانی نیاز است.

این نهال دو پایه است؛ به این معنا که گل‌های نر و ماده از هم جدا هستند و هر یک بر یک پایه قرار می‌گیرد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نهال خرمالو انبه ای
نهال خرمالو موزی
نهال خرمالو پایه کوتاه
نهال خرمالو تاباتا
نهال خرمالو ژاپنی

نهال خرمالو موزی

نهال خرمالو موزی درخت خرمالو انبه ای نهال خرمالو موزی بومی کشورهای ژاپن و چین می باشد و بطور کلی از شرق آسیا منشاء گرفته است سابقه کشت این محصول در کشور چین و ژاپن گزارش شده است. جنس خرمالو «Diospyros» می باشد خرمالو موزی گیاهی است دو پای…

نهال خرمالو

نهال خرمالو  نهال خرمالو،خرمالو،درخت خرمالو،خرمالو، دارای ارقام گوناگونی است که در مناطق مختلف دنیا گسترده است. در حال حاضر چند رقم خرمالو در ایران وجود دارد. 1-،خرمالو، فویوکاکی : میوه آن شبیه سیب گلدن و مقدار تانن آن کم است بطوریکه میتوان…